TECHNOLOGICKÁ EVOLUCE GAZ: VÝROBNÍ LINKA GAZ NEXT

 Linka 1

Do nové výrobní linky pro model NEXT GAZ investoval přes 17 miliard rublů. Investice byla velmi dobře využita, a proto Vám nyní můžeme nabízet vozy té nejvyšší kvality. V dnešní době je automobilka Gorky moderním high-tech podnikem s vysokou úrovní automatizace. V areálu výrobního závodu v Nižném Novgorodu, rozléhajícím se na více než 600 hektarech, je umístěno zázemí pro více jak 20 průmyslových odvětví, jako například několik lakýrnických komplexů, karosářských dílen, linek na výrobu automobilových dílů a mnoho dalších.

GAZ nespí na vavřínech a moc dobře ví, že je potřeba výrobu neustále vylepšovat a modernizovat. Jen za poslední čtyři roky, tady od zahájení sériové výroby modelu NEXT společnost již vylepšila výrobní linku předního odpružení pro lehká užitková vozidla, dílnu automatizovaného děrování a lisování čelních desek třídy A, vybudovala nejmodernější lakýrnický komplex v Rusku a vystavěla nové svařovací linky pro kabiny a karoserie s úrovní automatizace 85 %. Automobilka GAZ tak dnes vyrábí 520 vozů v jedné směně.

MODERNIZACE ZA POSLEDNÍ 4 ROKY:

  • Výrobní linka pro přední odpružení pro lehká užitková vozidla
  • Dílna automatizovaného děrování a lisování čelních desek třídy A
  • Nejmodernější lakýrnický komplex v Rusku
  • Nové svařovací linky pro kabiny a karoserie s úrovní automatizace 85%

2 baner

LISOVÁNÍ

Automatická vysekávací linka a je vybavena nejnovější generací šestiosých víceosých robotů KUKA a lisovacích lisů LG. Linka vyrábí velké díly včetně čelních panelů bočních stěn, podlah i posuvných a zabuchovacích dveří.

Jako základní materiál je použit vysoce kvalitní ocel od předních ruských hutních podniků. Vnitřní i vnější prvky karoserie vozů modelové řady NEXT jsou vyrobeny z oceli s oboustranným zinkováním.

Díky nové lince byla zajištěn vysoký výkon výroby spolu s velmi vysokou přesností.

VIDEO Z VYSEKÁVACÍ A LISOVACÍ LINKY GAZ NEXT

 SVAŘOVÁNÍ

Svařování vozů GAZ NEXT se provádí na moderních automatických svářecích linkách. Instalace nového svařovacího komplexu byla provedena odborníky z jihokorejské společnosti LG společně s ruskými inženýry. Každý robot může provádět několik operací najednou, jde o svařování, lemování, lepení a transport dílů. Inteligentní řídicí sytém zajišťuje úplnou kontrolu nad výrobním procesem. Tato moderní linka je na základě zpětné vazby, v případě že je to potřeba, schopna automaticky upravit parametry provozu linky. Tímto moderním způsobem je zajištěna preciznost a skoro dokonalá přesnost výroby, kde je maximální tolerovaná odchylka na jeden svařovací bod pouze 0,2 mm.

3 baner

VIDEO ZE SVAŘOVACÍ LINKY GAZ NEXT

LAKOVÁNÍ

Lakýrnický komplex Eisenmann je nejmodernějším v Rusku a poskytuje vysoce kvalitní přípravu povrchu i následné lakování jak u základní, tak i u krycí vrstvy laku. Uvnitř lakovacího prostoru byl vytvořen zvýšený tlak vzduchu, který "fouká" i ty nejmenší prachové částice ven z lakovacích boxů.

Při přípravě povrchu před lakováním se lakovaná část postupně spouští do 13 lázní, ve kterých se provádí praní, fosfátování a aplikace plniče. Fosfátování je zpracování kovu speciálními prostředky na bázi fosfátových solí, v důsledku čehož se na povrchu vytvoří ochranný film. Kromě ochrany oceli film rovněž zvyšuje přilnavost laku a zabraňuje vzniku koroze pod filmem.

Vstupu jakéhokoliv materiálu na lakovnu předchází řada laboratorních a výrobních zkoušek. Po testování je nalakováno pouze několik těles, které jsou poté důkladně testovány vůči povětrnostním a jiným běžným vnějším vlivům. Ve výrobě jsou používány pouze materiály, které zajišťují vysokou kvalitu a trvanlivost laku. Výsledky testů v komoře na solnou mlhu (které umožňují simulaci skutečných provozních podmínek po dobu 16 let) ukázaly úplnou absenci korozních ohnisek na karoserii nových vozů řady NEXT. Testy jsou potvrzeny certifikátem Státního vědeckého centra NAMI. Automatické lakování vnějších i vnitřních ploch zajišťují roboti francouzské značky SAMES.

 4 banerVIDEO Z LAKOVNY GAZ

MONTÁŽNÍ LINKY GAZ NEXT

Montážní linka GAZ má vysoký stupeň automatizace a mechanizace. Díky skvělé práci zkušených technologů a pevně nastaveným firemním zásadám a postupům je zajištěno rovnoměrné vytížení linky po celý rok.

 5 baner

VIDEO Z MONTÁŽNÍ LINKY GAZ NEXT

SYSTÉM ŘÍZENÍ KVALITY GAZ

Systém kvality se ve výrobním závodě GAZ vytváří ve třech krocích.

  1. Získání spolehlivých statistik o kvalitě - získání úplných informací o vadách od spotřebitelů a prodejců, vytvoření automatizovaného a provozního systému pro evidenci závad)
  2. Vytvoření systému výběru a schvalování dodavatelů komponent, kde je jeden z hlavních parametrů kvalita dodávaných komponent a materiálů.
  3. Vložení kontroly kvality do výrobního procesu.

GAZ provádí takzvané "Hodnocení výrobku očima spotřebitele". Takovéto hodnocení provádí speciálně proškolení auditoři, kteří se chovají jako běžný koncový zákazník kupující nové lehké užitkové vozidlo. Auditoři kontrolují spoje panelů, kvalitu laku, kontrolují motorový prostor a uchycení základních komponent, provádějí krátké testovací jízdy a mnoho dalšího. Pokud auditor "nekoupí" čerstvě vyrobené auto, nebude takovýto kus kupovat ani skutečný zákazník, takovýto vůz by proto vůbec neopustil brány výrobního závodu. Tento osvědčený systém kvality byl před nedávnem rozšířen i na svařované a lakované díly vozů GAZ NEXT.

GAZ v rámci záruční politiky zavedl vzdělávací program pro servisní personál s povinnou certifikací. Záruční inženýři jsou oprávněni činit rozhodnutí ohledně klasifikace poruch a ostatních prací na vozidle, aniž by čekali na rozhodnutí výrobního závodu GAZ. v rámci zkvalitnění služeb výrobní závod GAZ poskytuje záručním inženýrům on-line poradenský servis a podporu.

Díky propracovanému systému zpětné vazby, který je v GAZu klíčový, slouží získané informace k neustálému a plynulému zlepšování automobilů GAZ a jsou důležitým faktorem při vývoji nových modelů.

Nové modely GAZ jsou vyvíjeny v moderním systému, kde jednotliví specialisté již nepracují odděleně. projektový tým tedy zahrnuje odborníky na design, výrobní inženýrství a technology.

Automobily GAZ jsou od začátku vyvíjeny, tak aby jeho provozní náklady byly po celou dobu provozu co nejlevnější. Dle statistik automobilky GAZ je automobil GAZelle na ruském trhu užíván v průměru 10 let, u zahraničních vozů je tento průměr poloviční a činí něco kolem 5 let provozu. Majitelé vozů cizých značek často uvádějí jako důvod nákupu nového vozu cenu provozu, kde je po čase potřeba drahých servisních úkonů. GAZ se snaží své vozy stavět tak, aby nebyly pouze krátkodobým spotřebním zbožím, ale aby byly věrným a dlouhodobě bezproblémovým parťákem s nízkými provozními náklady.

GAZ velice pečlivě vybírá dodavatele komponent a materiálů. Nestačí, aby dodavatel prokázal kvalitu testovací sérií, ale musí být bez jakýchkoliv pochybností, že jeho systém kvality zaručí dodávky prvotřídních komponent po celou dobu spolupráce s výrobním závodem GAZ.

6 banerKOMPLETNÍ VIDEO Z LINKY GAZ NEXT

 Více informací o modelu GAZ NEXT naleznete ZDE

KOMPLETNÍ FOTOGALERIE:

 

Napsali o nás

GAZ a SURF? ANO více na odkazu níže

GAZ ČR podporuje naděje českého dokumentárního filmu

Více informací o výpravě za surfem na Island ZDE

GAZ na Dům a zahrada Liberec 2019

Legendární automobily značky GAZ budou vystavovat na veletrhu Dům a zahrada Liberec 2019.

Přijďte se podívat na náš stánek do Home Credit Areny v Liberci.

Výstava bude probíhat od 16. do 19.5.2019

Pro každého, kdo objedná na veletrhu vůz GAZ bude připraven bonus v hodnotě 15 000 Kč na výbavu.

Celý GAZ team se na Vás srdečně těší

I takto může vypadat GAZelle

V článku na autorevue.cz si můžete prohlédnout zajímavou přestavbu GAZelle, článek ZDE.

Veká škoda, že v EU (s vyjímkou Británie) je homologace vlastní stavby velice náročná, až skoro nemožná.

Video recenze GAZelle

Starší video-recenze z pořadu Autosalon od televize Prima ZDE.

Jedná se o starší verzi GAZelly se starou palubní deskou bez audio-video systému

Skrytá výbava ve vozech GAZ

Motoristycký server auto.cz přinesl zprávu u ukryté hře Tetris v každém voze GAZ.

Článek s návodem na spuštění ZDE

Článek o připravovaném e-NEXTu od auto.cz

Z kraje roku informoval motoristycký server auto.cz o začínajících pracech e-NEXTu.

Celý článek k přečtení ZDE